Tips om je van je buikvet af te helpen

Tips om je van je buikvet af te helpen

CrossFit Rijswijk - Tips om je van je buikvet af te helpen

Buikvet; bijna iedereen kent het wel. Het is een van de meest gevraagde dingen die we horen als mensen beginnen over afvallen. Ze willen een sixpack en af van het buikvet en of zwembandjes. Het is een hekel punt, want het is de plek waar je snel vet aanzet en het helpt niet mee dat zo’n beetje iedereen op TV en social media een uberstrakke buik met sixpack laat zien.

De druk wordt soms graag, maar gelukkig kunnen wij CrossFit Rijswijk je helpen! Wij geven je vandaag enkele goede tips om je van je buikvet af te helpen. En het mooiste is; het zijn niet allemaal tips waarvoor jij je elke dag in het zweet moet helpen met eindeloze cardio.

 

Onze gouden tips om je van je buikvet af te helpen. Maak jouw buikspieren meer zichtbaar!

 

Eet minder suiker en koolhydraten

Een van de meest belangrijke stappen om af te vallen is om minder suikers en koolhydraten in je dieet te stoppen. Insuline is verantwoordelijk voor de opslag van vet in je lichaam en hoe meer suiker je eet, hoe meer insuline je aanmaakt. Minder suikers en koolhydraten zorgt er dus voor dat je lichaam je vetreserves aanspreekt en omzet in energie; je verbrandt vet. Minder suiker en koolhydraten is dus de eerste stap naar een strakkere buik.

 

Eet groente, complexe koolhydraten, gezonde vetten en eiwitten

We noemden net nog dat je minder koolhydraten moet eten, maar dat betekent niet dat je helemaal geen koolhydraten moet eten. De meer algemene koolhydraten zijn niet goed voor je; je vindt ze in o.a. pasta, witte rijst, brood, etc. Maar in groente zitten goede koolhydraten. Denk aan broccoli, spruiten en zoete aardappel. Super gezond en lekker! Daarnaast zijn gezonde eiwitbronnen heel goed voor je, denk aan kip, kalkoen, eieren en vis. Vis is ook direct een bron van gezonde vette en omega 3 vetzuren.

Combineer dit soort ingrediënten in je dieet en je zult merken dat je metabolisme beter wordt!

 

Train wat zwaarder en met gewichten

Vergeet alleen cardio trainingen gewoon eventjes. Kom minimaal 3x per week naar de box en knal met een full body workout en gewichten. Krachttraining is super goed om vet te verbranden, want het zorgt voor een veel hoger metabolisme in je spieren. Als je goed traint met CrossFit, zul je waarschijnlijk iets zwaarder worden – spieren wegen meer dan vet – maar je zult wel slanker worden.

 

Drink veel water

Je hebt veel water nodig, dus zorg ervoor dat je genoeg drinkt. Water is perfect, want het bevat geen suikers of andere toevoegingen. Het helpt met de vertering van je voedsel en geeft je een vol gevoel. Het hydrateert bovendien je cellen en je huid. Drink elke dag minimaal 2,5 liter en als je veel sport mag dat gerust wat meer zijn.

 

Slaap goed

Je lichaam herstelt als je slaapt. Als jij geknald hebt in de CrossFit box, dan herstelt je lichaam in de nacht(en) erna. Zorg er dus voor dat je goed uitrust en pak je uurtjes slaap.

 

Dit zijn een aantal van onze tips om van je buikvet af te komen. Uiteraard heb je dan niet direct een sixpack. Een sixpack krijg je door je buikspieren goed te trainen. Je buikvet verhult dan alleen je buikspieren, waardoor je ze alsnog niet ziet. Als je dus goed traint en afvalt, heb jij nog voor de zomer een prachtige platte en strakke buik en ben je klaar voor het strand!

 

Als je meer vragen hebt over afvallen, CrossFit trainen of voedingsadvies wilt, neem dan contact met ons op! We helpen je graag.