6 gezonde snacks om je energie te geven na je CrossFit WOD

6 gezonde snacks om je energie te geven na je CrossFit WOD

Je hebt net een killer WOD gedaan en bent helemaal kapot. Precies zoals het hoort. We snappen dat je nu honger hebt en je lichaam wat hard-nodige energie wilt geven om bij te tanken. Veel CrossFitters denken in dit geval gelijk aan een proteïne reep of een eiwit shake. Maar er zijn ook allerlei andere, lekkere en gezonde snacks die je na een workout helpen om je energieniveau weer op peil te brengen. Daarnaast bieden ze ook nog eens een flinke portie eiwitten, zodat je spieren lekker kunnen groeien.

Na je WOD heb je de juiste voedingsstoffen nodig om je lichaam te helpen herstellen én groeien. In de meeste gevallen wil je ongeveer 20 gram eiwit tot je nemen, samen met rond de 50 gram koolhydraten en een paar gram vet.

Probeer deze gezonde snacks zelf eens. We zijn benieuwd wat je ervan vindt en of je hiervoor in het vervolg je eiwitreep of shake laat staan.

CrossFit Rijswijk - 6 gezonde snacks om je energie te geven na je CrossFit WOD

 

Onze top 6 gezonde snacks voor na je CrossFit workout

Griekse yoghurt met fruit

Griekse yoghurt is niet alleen heel lekker, maar zit ook nog eens bomvol met eiwitten en probiotica. Voeg wat lekker fruit toe, zoals bessen, aardbeien en bramen. Let bij het kopen van de yoghurt wel op dat je een merk neemt wat weinig toegevoegde suikers bevat.

Toast met avocado en ei

Een ei bevat ongeveer 11% eiwit en is dus een goede bron om je spieren te voeden. Avocado’s zitten vol met gezonde vetten en zijn ook rijk aan kalium, wat weer heel gezond is voor je organen. Voor je toast neem je volkoren brood omdat dit de meeste granen bevat. Als alternatief kun je ook granen crackers gebruiken. Dit is een super lekkere en gezonde combo voor na je WOD.

 

Leestip: de 5 leukste CrossFit WODs voor op het strand

 

Groentemix

We weten allemaal dat groente eten gezond is. Ben je op zoek naar groentes die ook eiwitrijk zijn en energie leveren, denk dan eens aan sugar snaps, wortels, paprikas en kikkererwten.

Tonijnsalade

Tonijn is rijk aan goede vetten, eiwitten en gewoon heel erg lekker. Bovendien kun je het heel goed mixen met diverse groentes om zo een lekkere gezonde salade te maken. Probeer het eens met ui, sla en selderij voor een frisse, gezonde snack.

Pindakaas smoothie

Niet iets waar je direct aan denkt, maar wel een gezonde snack bomvol koolhydraten, eiwitten en gezonde vetten. Dit maakt een pindakaas smoothie perfect na je workout. Je pakt je blender, paar scheppen pindakaas, melk en wat fruit zoals een banaan of aardbeien. Je kunt ook nog wat smaakversterkers gebruiken zoals vanille of cacaopoeder.

Hüttenkäse

Hüttenkäse is een super goede post-workout snack voor een avond WOD. Hüttenkäse bevat veel natrium en is dus handig om je lichaam te hydrateren en uitgezwete elektrolyten aan te vullen. Daarnaast bevat het caseine eiwitten, die je gedurende de hele nacht voeden.

 

Wat is jouw favoriete gezonde snack na je CrossFit WOD? Ga je een van deze 6 heerlijke gezonde snacks proberen, of hou je het toch liever bij je eiwitreep of shake?