De lekkerste zomerse smoothies voor na CrossFit

De lekkerste zomerse smoothies voor na CrossFit

Zo, het is goed warm! En het belooft de komende weken net zo warm, of zelfs warmer te worden. Dus dat betekent dat je na je WOD wel even mag afkoelen met wat lekkers. En wat is er beter dan de lekkerste zomerse smoothies voor na CrossFit? Om jullie op weg te helpen, hebben wij een paar van onze favorieten opgeschreven, waarmee je zo aan de slag kunt. Probeer ze zelf en geniet ervan!

 

CrossFit Rijswijk - De lekkerste zomerse smoothies voor na CrossFitWaarom smoothies?

Smoothies zijn niet alleen super lekker, maar ze zijn ook nog eens heel erg makkelijk om te maken. Het enige wat je nodig hebt is een blender, of een slow juicer. Daarnaast is het grootste pluspunt van smoothies dat je ze precies zo kan maken zoals jij wilt! Wil je een ingrediënt toevoegen of vervangen door wat anders? Geen probleem. Je fantasie is de enige limiterende factor. Verzin je eigen smoothie en doe eens gek!

 

Het enige nadeel van een smoothie

Is het dan alleen maar sunshine en rainbows? Nee helaas is er ook een nadeel aan smoothies. Dit is wel afhankelijk van hoe ze maakt natuurlijk, maar veel fruitsoorten bevatten ook de nodige suikers. Op zich niet erg, maar als je elke dag een flinke portie suiker binnen krijgt, snap je wel dat dit niet het allerbeste is voor je lijn. Dus let op de ingrediënten en pak af en toe gewoon lekkere groenten in plaats van fruit!

 

Onze lekkerste zomerse smoothies voor na CrossFit

De pindakaas banaan smoothie

Zoals de naam al suggereert, bestaat deze smoothie uit banaan en pindakaas. Je moet ervan houden, maar wij vinden hem heerlijk. Probeer hem eens, want het is een goede energiebom!

Dit heb je nodig voor 1 smoothie: 3 eetlepels pindakaas, 1 banaan en 1 groot glas melk. Optioneel is wat kaneel.

Zo maak je hem: Schil de banaan en stop hem in de blender. Voeg simpelweg de melk en de pindakaas toe en mix het tot een geheel. Giet het in het glas en optioneel kun je nog met kaneel besprenkelen.

Enjoy!

 

Bosbessen banaan smoothie

Energie en eiwitten in 1 heerlijke smoothie. Perfect voor na het trainen!

Dit heb je nodig voor 1 smoothie: 1 banaan, een handvol bosbessen, een half glas yoghurt, een half glas water, een beetje brinta.

Zo maak je hem: ook hier is de smoothie weer zo gemaakt. Simpelweg alles in de blender doen en mixen maar. Wanneer je een mooi geheel hebt, is hij klaar en kun je genieten!

 

 

We hopen dat we je wat ideeen hebt opgedaan met deze twee heerlijke zomerse smoothies. Zoals we al aangaven, kun je ze helemaal aanpassen zoals je zelf wilt. Heb je vragen of opmerkingen? Laat het ons weten!

Wat is jouw favoriete smoothie voor deze warme zomerse dagen?