15 goede CrossFit workouts

15 goede CrossFit workouts

CrossFit kan intimiderend overkomen als je voor de eerste keer een CrossFit box binnenloopt. Niet alleen heeft CrossFit een reputatie als een zware sport, maar ook de touwen, ringen en zware barbells kunnen het zweet doen uitbreken bij een beginnende sporter.

CrossFit Rijswijk - 15 goede CrossFit workoutsMaar niet gevreesd! CrossFit is voor iedereen.

Je kunt meedoen als je net start met sporten en voorheen alleen op de bank hebt gehangen, maar ook als je traint voor een marathon of al jaren actief bezig bent. Jong, oud, man, vrouw; CrossFit is voor iedereen. Om deze reden hebben wij bij CrossFit Rijswijk een serie leuke workouts op een rij gezet. Deze zijn niet alleen leuk en goed voor de beginnende CrossFitters, maar ook gevorderden kunnen hiermee hun hart ophalen. Van deze 15 goede CrossFit workouts krijg je zeker energie!

 

1. 10 tot 1 Countdown WOD

Begin met 10 kettlebell swings met een gemiddeld gewicht, gevolgd door 10 dumbbell thrusters (houd een lichte dumbbell voor je borst met beide handen; squat met de dumbbell op je plaats, ga daarna rechtop staan ​​terwijl je de dumbbell boven je hoofd heft.) Doe dan 9 van elk, dan 8, enzovoort, tot 1 van elk.

2. Eenvoudige Burpee workout

Doe zoveel burpees als je kunt in acht minuten.

3. Lichaamsgewicht workout

Voer 3 rondes van 10 van de volgende uit met zoveel intensiteit als je kunt:

  • Lucht squats
  • Sit-ups
  • Push-ups
  • Ring rows
  • Burpees

4. Squats, pull-ups, presses en een run

Doe 3 ronden van het volgende zo snel mogelijk: 12 squats met een halter, 10 pull-ups en 8 push-presses. Eindig met een kwart mijl rennen (.

5. De lopende sandwich

Start met 400 meter rennen. Hierna doe je 40 lucht squats, 30 sit-ups, 20 burpees en 10 pull-ups. Eindig met nogmaals 400 meter rennen.

6. Sprongen en dalen

Doe 5 snelle rondes van het volgende: 15 lunges met elk been met een matig zwaar barbell en direct 60 sprongen met een springtouw.

7. Duwen, trekken, rennen

Voer 5 rondes uit: 10 push-ups en 10 pull-ups. Eindig met 400 meter rennen.

 

Heb je al zin om zelf te gaan trainen? Hieronder deel twee van onze 15 goede CrossFit workouts!

 

8. Burpee Box jumps

Stel je timer in voor 8 minuten en voer dan zoveel rondes uit als je kunt: 8 burpee box sprongen (voer een standaard burpee uit, spring dan op een box; spring naar beneden) en 16 kettlebell swings.

9. 21,15 en 9

Doe 21 reps met deadlifts en burpees, gevolgd door 15 reps van elk, dan 9 reps van elk.

10. Squat routine

Begin met een barbell te hurken, maar houd je positie laag gedurende twee minuten (of zo lang als je kunt). Doe vervolgens 3 rondes van 10 burpees, 15 sit-ups en 20 lucht squats.

11. Tabata-push-ups en Lunges

“Tabata” betekent een beweging uitvoeren gedurende 20 seconden, 10 seconden rusten en herhalen. Stel een klok in op 8 minuten en voer Tabata afwisselend uit met push-ups en lunges.

12. 10 voor 10

Stel een timer in voor 10 minuten en voer zoveel mogelijk rondes uit van het volgende: 10 kettlebell swings, 10 box jumps (spring op een box of step), 10 ringdips.

13. Halters en springtouwen

Doe het volgende elk 3 minuten achter elkaar en neem ertussen 1 minuut rust: springtouw, weighted sit-ups, weighted lunges en dumbbell pushes.

14. Rope, Sumos en Wall Balls

Voer 75 tot 100 sprongen met een springtouw uit en tel vervolgens af met sets van 10, 9, 8, enz. Tot een van de volgende:

  • Wandballen – doe squats met een medicijnbal op armlengte van een muur. Stuiter de bal tegen de muur op ongeveer 3 meter boven je na de squat en vang de bal.
  • Sumo deadlift high pulls – plaats je voeten breder dan schouderbreedte, hurk, duw je heupen naar achteren en pak een vrij zware halter met een smalle greep; sta en trek de stang omhoog tot sleutelbeen, ellebogen boven de stang. Zet de halter terug op de grond.

Eindig met 75 tot 100 extra springtouw sprongen.

15. Push-ups en Burpees in setjes van 5

Doe 5 sets van het volgende: 5 push-ups, gevolgd door 5 burpees, ren dan een minuut op hun plaats.

 

Met deze 15 goede CrossFit workouts kun je op een leuke manier aan de slag met CrossFit en weet je zeker dat je goed met je lichaam bezig gaat; dit ga je zeker voelen 😉

 

Wil jij zelf CrossFit ervaren? Kom dan langs bij CrossFit Rijswijk en join onze super leuke community. Fun en goed trainen gecombineerd met top trainers; wat wil je nog meer!

 

Bron: Wodify